II Linia metra warszawskiego dotrze do Pragi i będzie to pierwsza linia, która umożliwi dojazd metrem na praski brzeg. Największym placem budowy jest obszar ulicy Targowej i Alei Solidarności, który obejmuje wiele hektarów terenu tętniącego zgiełkiem wielkomiejskim przed okresem budowy. Na Pradze będą usytuowane tylko dwie stacje metra: Stadion, obok Stadionu Narodowego oraz Dworzec Wileński przy ulicy Targowej. Obecnie budowa stacji Dworzec Wileński obejmuje odcinek ponad 400 metrów. Trwają roboty związane z budową korpusu stacji i obiektu, w którym będą znajdowały się tory odstawcze.
zdjęcia prezentują stan budowy na koniec września 2012 roku [metro stacja Dworzec Wileński].
Trwają roboty przy wbijaniu barety i ścian szczelinowych. |
Obok budynku PKP konstrukcja stropu obniża się. Jest to konieczne dla przeprowadzenie magistrali sieci miejskich. |
Cały teren wokół stacji kolejowej Wileńska i hipermarketu Carrefour
jest odcięty od dotychczasowych dróg dojazdowych. Szczególnie sieć handlowa w tym terenie "odczuwa" tą budowę |
Na wysokości ul. Białostockiej zostaną zbudowane dwa wejścia do stacji. |
W miejscu peronu stacji wybudowano dwa odcinki stropu górnego. Jeden ma wymiary 22 x 80 m a drugi 20 x 30 m. |
Dworzec Wileński to ostatnia stacja II linii metra. Cała linia będzie miała 6 km długości i składała się z 7 stacji. |
Gotowe są praktycznie wszystkie sekcje płyty stropowej stacji. |
Pod koniec sierpnia przywrócono ruch uliczny na Al. Solidarności. |
To z tego miejsca ruszą tarcze mające wydrążyć tunel pod Wisłą. Nie zakładano tego wcześniej, ale zalanie stacji Powiśle wywróciły plany budowniczym. |
0 komentarze