Wiadukt Pancera, po zakończeniu walk w trakcie powstania Warszawskiego na Starówce, niemieccy saperzy wysadzili w powietrze. Po wojnie nie doczekał się odbudowy, ale po jego trasie (prawie) poprowadzono fragment Trasy W-Z. Do 1944 roku z wiaduktu Pancera wjeżdżało się na plac Zamkowy. Po wybudowaniu Trasy W-Z z "wiaduktu Pancera" wjeżdża się pod plac Zamkowy.
Jednak ostatnimi czasy nazwa "wiadukt Pancera" powraca. Kilka lat temu, gdy remontowano odcinek Trasy W-Z przed tunelem, ZDM w udostępnianych prasie informacjach posługiwał się nazwą wiadukt Pancera dla tego odcinka Trasy.
Całkowita długość Trasy W-Z to prawie 7 kilometrów. Odcinek pomiędzy tunelem, a mostem Śląsko-Dąbrowskim, to na pewnym odcinku wiadukt ... więc co stoi na przeszkodzie, aby powrócić do starej nazwy wiadukt Pancera?
Zmianę nazwy mostu Kierbedzia na nazwę most Śląsko-Dąbrowski tłumaczono faktem, że całkowicie uległa zmianie konstrukcja odbudowanej przeprawy ... ale filary mostu Kierbedzia pozostały i dalej podpierają most!
Jak bariera uniemożliwia powrót do nazwy wiadukt Pancera?
Wiadukt Pancera (prawie) między kościołem św. Anny, a Zamkiem Królewskim |
Tablica pod wiaduktem Pancera |
No ale filary pochodzą z - jak słusznie zauważyłeś - mostu, nie wiaduktu. Wiadukt rozebrano w całości i nie zostało z niego nic. Zatem bardziej zasadne przywrócenie przedwojennej nazwy mostu. Z drugiej strony Ś-D ładnie brzmi a poza tym to już zupełnie inny most.
OdpowiedzUsuńPrędzej przywróciłbym Stołeczną.