Najdalej na północ wysunięty warszawski most nad Wisła nosi od 2011 roku nazwę
"Most Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie". Jednak dla większości ... lub
mniejszości, ale zawsze znacznej liczby mieszkańców Warszawy jest to też nadal
most Północny.
Niewiele osób wie, że autorem projektu mostu jest niemiecka firma
Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft GmbH z Düsseldorfu. Niestety trudno
dowiedzieć się kto z imienia i nazwiska zaprojektował ten most. Od pewnego czasu
nastały takie czasy, że tego typu informacje owiane są tajemnicą.
Architektura mostu nie powala, ani nie zachwyca. Natomiast konstrukcja mostu to już inna bajka. Most jest najkrócej mówiąc solidny. Jest także praktyczny i funkcjonalny, co przy tego typu budowlach ma pierwszorzędne znaczenie.
Przeprawa mostowa ma ponad 3 kilometry długości, a sam most 795 metrów długości. Most składa się z 10 przęseł, z których najdłuższe ma 160 metrów długości (w nurcie rzeki). Filary mostu posadowione zostały w nurcie Wisły oraz na terenach zalewowych rzeki. Na moście znajdują się dwie trójpasmowe jezdnie, torowisko wydzielone dla tramwajów z dwoma torami oraz chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Droga dla rowerów na moście Północnym jest podręcznikowym przykładem, jak należy budować drogi dla rowerów na mostach.
0 komentarze