wtorek, 20 października 2015

20 lat temu czyli Czyste z moich starych fotografii - XCVI akcja GTWb

20 lat w Warszawie wydaje się niezbyt długim okresem, ale ostatnie 20 lat zmieniły Warszawę nie do poznania. Mieszkając i przemieszczając się dzień po dniu po Warszawie nie dostrzegamy tych zmian.

20 lat temu to był czas, gdy pojęcie internetowego bloga nie istniało. Niektórzy z nas od czasu do czasu robili zdjęcia, ale w większości przypadków były to zdjęcia rodzinne. Mało kto fotografował krajobrazy miejskie. Wszystko zmieniła fotografia cyfrowa. Tak się złożyło, że jeszcze w XX wieku miałem dostęp do aparatów cyfrowych. Mój Olympus niewiele potrafił, ale ze mnie też był niedzielny fotograf. Z tych czasów pozostało jednak sporo zdjęć Warszawy. Nie wracałem do tych zdjęć, aż do teraz. Warszawa sprzed prawie 20 lat na moich fotografiach wydaje mi się strasznie odległa. Może to za sprawą niezbyt dobrej jakości tych zdjęć.

Poniżej można zobaczyć kilkanaście zdjęć z okolic Towarowej i Karolkowej. Czyste sprzed 20 prawie lat! Na wielu zdjęciach widać budowany w tym czasie drapacz chmur Daewoo WTT, zielone warszawskie tramwaje ... a nawet mój stary samochód z czarna tablicą.


















[ zdjęcia wykonano 3 listopada 1998 roku ]
Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

6 komentarze

  1. Świetny klimat.
    Cyfrówka w 95 to musiał być majątek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia są z 98, a cyfrowy kompakt kosztował wtedy połowę ceny komputera z procesorem Pentium czyli około 2 tys. zł. Dobre analogowe aparaty foto były wtedy znacznie droższe.

      Usuń
  2. Oj, widać o ile mniej samochodów było wtedy w mieście. Dziś nawet poza godzinami szczytu są kompletnie wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, wszystko mnie przekonuje, że nie tęsknię (na razie) za tą epoką. Może mnie na starość nostalgia trafi. A same foty są sensacyjne, szczególnie że w latach 90 nie wychodziła ani "Stolica", ani stołeczny dodatek do Wyborczej nie miał takich dobrych zdjęć i tzw "zwykłe ulice" uwieczniano raczej rzadko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie, że je opublikowałeś! I świetnie, że zrobiłeś :-)

    OdpowiedzUsuń

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
 
© 2012 - Warszawista
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top