Od połowy 2010 roku trwa budowa Południowej Obwodnicy Warszawy, która będzie częścią drogi S2. Długość całego odcinka to 10,5 km. Budowa obwodnicy współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. Całkowita wartość nakładów inwestycyjnych na realizację POW będzie bliska 1 miliardowi złotych, a może nawet przekroczy tą kwotę.
Docelowo do obwodnicy będziemy mieli dostęp w czterech węzłach komunikacyjnych:
- Konotopa - węzeł rozdzielający ruch z A2 na Południową Obwodnicę Warszawy S2 i Trasę Armii Krajowej S8,
- Aleja Jerozolimskie - węzeł z Al.Jerozolimskimi w okolicy Michałowic (droga wojewódzka nr 719 Warszawa-Żyrardów),
- Opacz- węzeł z planowaną Trasą Salomea-Wolica (S8),
- Aleja Krakowska- węzeł z Al.Krakowską w Załuskach (droga krajowa nr 7 i 8).
Oddanie obwodnicy do użytku jest już znacznie opóźnione w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Nie udało się uzyskać planowanej na Euro 2012 przejezdności trasy. Drugim terminem był sierpień 2012 a następnym bodajże październik 2012 roku. Kolejnym miał być koniec 2012 roku, ale ten termin też nie został dotrzymany. Nie wydaje się jednak prawdopodobne, aby oddanie trasy do użytku nastąpiło w ciągu dwóch najbliższych miesięcy. Więc kiedy? Inwestor (GDDKiA) i wykonawca nawzajem zarzucają sobie uchybienia. Faktem jest, że kolejne terminy nie są dotrzymywane. Biorąc pod uwagę duży stan zaawansowania robót, można prognozować oddanie do użytku POW w pierwszej połowie 2013 roku. Najważniejsze, że obwodnica w wydatny sposób rozładuje ruch samochodowy na południu Stolicy.
Jak wygląda stan zaawansowania robót na koniec 2012 roku w najważniejszym miejscu obwodnicy czyli przy skrzyżowaniu z drogą krajowa nr 7 i 8. Obecne prowadzone są tam roboty, chociaż gdy tam byłem, to musiała trwać jakaś dłuższa przerwa, bo nikogo nie widziałem.
Realizacja węzła przy Al. Krakowskiej spowodowała zwężenie jezdni i spore utrudnienia w ruchu na Al. Krakowskiej. Wybudowany jest już wiadukt nad Al. Krakowską. Nowa trasa posiada dwie jezdnie o trzech pasach ruchu każda, oraz dwie jezdnie manewrowe. Jezdnie manewrowe służą do bezkolizyjnego zjazdu i wjazdu na węzeł.
W obrębie Al. Krakowskiej pozostało jeszcze trochę robót do wykonania, głównie związanych z docelowym włączeniem Al. Krakowskiej do obwodnicy.
"Oddanie obwodnicy do użytku jest już znacznie opóźnione w stosunku do pierwotnego harmonogramu."
OdpowiedzUsuńJa wiem, że to nie jest normalne, ale u nas tego typu sytuacje naprawdę powoli przestają dziwić czy szokować. Szokujące i niewiarygodne jest oddanie czegoś w terminie.
Marcin ma rację, rok po terminie to norma. Szokujące zaczynają się opóźnienia ponad dwuletnie. Weźmy Most Północny, który zaczęto budować dopiero w momencie, gdy wg planu powinno się go skończyć. Przypominam, że nadal go nie ukończono pomimo otwarcia (#atopolskawlasnie).
OdpowiedzUsuńChcieć to móc - wrocławska obwodnica autostradowa (AOW) została otwarta przed terminem. Ale ją budowała Skanska, a urzędnicy poganiani batem przez Prezydenta Dudkiewicza pomagali wykonawcy, zamiast robić łaskę jak to ma miejsce w Warszawie :(
OdpowiedzUsuńCzyli zanosi się na dalsze miesiące opóźnień . Może do września 2013 zdążą?
OdpowiedzUsuń