Kilka lat temu oddano do użytku dźwiękochłonne półtunele na odcinku Trasy Toruńskiej od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska.
Sukces był wielki. Półtunele robią wielkie wrażenie, a nawet filmową karierę, bo zdołały już zagrać w filmach i telewizyjnych reklamówkach.
Według tzw. decyzji środowiskowych tłumienie hałasu wzdłuż trasy S8 określono na ekstremalnym poziomie (poniżej 39 decybeli).
Jak wiadomo Polska posiada jedną z najbardziej restrykcyjnych norm w Europie dotyczących tłumienia hałasu w ciągach drogowych. Wszyscy możemy się o tym przekonać, bo Polska to wielki plac budowy ekranów akustycznych.
Nic więc dziwnego, że Warszawa idzie za ciosem. W rejonie wiaduktu w ulicy Adama Mickiewicza nad Trasą Armii Krajowej powstają nowe półtunele akustyczne. Imponujące budowle inżynierskie przypominają wielkie hale sportowe. Wzbudzają duże zainteresowanie i emocje.
Kosztują krocie, a ich utrzymanie jeszcze więcej. Czy dla zabezpieczenia przed hałasem kilku bloków warto budować tak drogie hale?
Warszawa bez barier akustycznych?
[ zdjęcia wykonano 13 lipca 2014 roku ]
====== Ptaszki nad Wisłą ======
19 godzin temu
Gdyby się nie opłacało (komuś), to by nie budowali.
OdpowiedzUsuńSpróbuj tam pomieszkać, to się przekonasz po co są budowane.
OdpowiedzUsuńZostawcie tych ludzi!
OdpowiedzUsuńAle wygląda to niesamowicie (na etapie budowy).
OdpowiedzUsuńNie znam się zupełnie na tym, lecz muszę przyznać, że najbardziej podoba mi się rozwiązanie z Wisłostradą na wysokości BUWu - czyli puszczenie jej pod ziemią ; )
Do likwidacji barier przyczynia się instalowanie schodołazów kroczących w przestrzeni publicznej.
OdpowiedzUsuń