niedziela, 10 lutego 2013

94. rocznica pierwszego posiedzenia Sejmu Ustawodawczego w Sejmie RP.

Dzisiaj, 10 stycznia 2013 roku przypada 94. rocznica pierwszego posiedzenia Sejmu Ustawodawczego. Sejm Ustawodawczy podłożył fundamenty dla odrodzonego państwa Polskiego, a w marcu 1921 roku uchwalił Konstytucję RP.

Z tej okazji Sejm RP otworzył swoje drzwi przed szeroką publicznością. Sejm udostępnił zwiedzającym większość swoich pomieszczeń. Praktycznie wszędzie można było wejść, za wyjątkiem głównej sali obrad Sejmu.

Szczególną uwagę zwracały, przygotowane specjalnie na tą okazję, mapy Polski z 1919 roku z podziałem na okręgi wyborcze.









Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

4 komentarze

  1. Miałem okazję bywać tamże dwie dekady temu - widzę, że niewiele się zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłeś posłem/senatorem? Nie chwaliłeś się... :P

      Usuń
  2. Ładne zdjęcie sali posiedzeń, poważnie się zrobiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze sporo zdjęć i umieszczę część na blogu w najbliższym czasie. Tłoku nie było, ale ciągle ktoś wchodził w kadr. Poza tym nie używałem lampy błyskowej i to był błąd. W Sejmie jest raczej ciemno i wiele zdjęć musiałem skasować.

      Usuń

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
 
© 2012 - Warszawista
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top